072 520 85 85
Kennismaken
SEO

SEO

Beter zichtbaar in de (ai-)zoekmachines van vandaag? Start met SEO en werk aan een duurzame online zichtbaarheid.

Naar Online marketing
SEO verbeteren bestaat uit 3 onderdelen
  • Technische SEO strategie
  • SEO content strategie
  • Linkbuilding strategie

Als deze goed op elkaar zijn afgestemd, dan ontstaat er een website / webshop die beter vindbaar is in de zoekresultaten van Google, ai-overview resultaten en in de ai-tools, zoals ChatGPT, Perplexity en Gemini.

Vrijblijvend kennismaken
Technische SEO (audit)

De technische SEO vormt de basis, het fundament, van de gehele vindbaarheid. Als de techniek / het fundament niet op orde is, dan wordt het nog lastiger om beter vindbaar te worden in de (ai) zoekresultaten.

Het laat zich al raden, maar met de technische SEO, analyseren wij hoe jouw website (of webshop) technisch in elkaar steekt en bekijken wij met name of een zoekmachine goed alle informatie zou kunnen vinden. Stel dat er links niet werken in je website, dan kan je je voorstellen dat het voor zoekmachines erg lastig wordt om alle informatie te lezen. We moeten het de zoekmachines zo eenvoudig en makkelijk mogelijk maken, dus de techniek moet op orde zijn.

Bij een technische SEO analyse of SEO audit letten wij onder andere op:

  • Het gebruik van links op de website
  • De opmaak van teksten-elementen
  • De wijze waarop afbeeldingen gebruikt worden op de website
  • De laadsnelheid van pagina’s

 

Lees meer over de [technische SEO analyse]. Of wil jij een SEO audit of scan laten maken van jouw website of webshop? Geen probleem. Direct online een [SEO audit aanvragen] is eenvoudig en doe je online.

Is de techniek op orde, dan gaan wij aan de slag met de SEO content strategie.

Ik wil meer weten!
Altijd bovenaan in Google
Adverteren met scherp doel
Maximaal rendement
SEO content strategie

Onderdeel van een goede SEO content strategie zijn:

  • Trefwoorden onderzoek
    Wat gaan niet zomaar aan de slag met zoektermen. We kijken naar de zoekintentie van mensen bij het gebruik van een zoekopdracht, in hoeverre jij ook echt iets te bieden hebt dat verband houdt met de zoekterm en bijvoorbeeld hoe de concurrentie is op een zoekterm. Als iedereen op een bepaalde zoekterm gevonden wil worden (hoge concurrentie), dan is het soms beter om een iets minder populaire zoekterm gebruiken en de kans te vergroten juist daarop wel zichtbaar te worden.

    Door de opkomst van ai zien we dat steeds vaker mensen met lange zoekopdrachten werken, in veel gevallen zelfs 6+ zoekwoorden. Het is belangrijk om hier rekening mee te houden.

  • Content plan
    Alle relevante zoektermen gaan wij verwerken in jouw website (of webshop). Dit doen wij met een contentplan. Een zoekterm wordt aan een pagina gekoppeld en dat kan een bestaande maar ook een nieuwe pagina zijn.
    En wij bepalen de prioriteit van de zoektermen. Zo weten wij precies wat er herschreven of geschreven moet worden.

  • Conversie gerichte teksten schrijven
    Op basis van het contentplan weten wij precies wat er geschreven moet worden. Vervolgens ga jij of gaat onze tekstschrijfster Michelle aan de slag om goede conversiegerichte informatieve teksten te schrijven die de lezer ook echt toegevoegde waarde bieden. Google (en ai) letten hier namelijk sterk op, want ze willen dat de informatie uniek is en dat het de lezer ook wat te bieden heeft. Teksten schrijven om het te schrijven, is dus niet de manier om de vindbaarheid te verbeteren.
    Meer over [SEO teksten laten schrijven]
Ik wil meer weten!

De samenwerking met Webvalue is een groot succes! Dankzij hun aanpak staan we beter in Google en is onze conversieratio flink gestegen. Meer relevante bezoekers, meer bestellingen en aanvragen. 

Deur-cilindersloten
Linkbuilding strategie

Zijn de techniek en teksten op orde, dan kan je ook nog met linkbuilding aan de slag. Een techniek om goede kwalitatieve links vanaf andere websites te krijgen naar je eigen website (of webshop). Je realiseert zo meer digitale mond-tot-mond-reclame wat wordt opgemerkt door zoekmachines en AI-tools en dit zorgt ervoor dat je in aanzien (autoriteit) stijgt. En meer aanzien (autoriteit) kan weer resulteren in een betere vindbaarheid in (ai) zoekresultaten.

Meer over Linkbuilding
GEO, de SEO voor ai

Google geeft in de zoekresultaten al in veel gevallen een AI-overview weer bovenaan alle zoekresultaten en mensen zoeken ook steeds vaker binnen ChatGPT of bijvoorbeeld Perplexity. Met de snelle opkomst van AI is ook de zichtbaarheid in AI steeds belangrijker aan het worden. En de SEO voor AI wordt GEO (Generative Engine Optimization) genoemd. Hierin is het nog belangrijker om niet puur te focussen op de (short tail) zoektermen maar juist naar de bredere context van zoektermen met al haar synoniemen en zoekintenties .Net als voor de SEO is het voor de GEO ook belangrijk om te werken met bijvoorbeeld

  • content “labelen” met schema markup
  • verwerken van veel gestelde vragen in de site
  • content te schrijven die voldoet aan de EEAT (Expertise, Ervaring, Autoriteit en Betrouwbaarheid (Trust)) richtlijnen.

 

In onze SEO trajecten maken wij altijd de combineren met de GEO. Omdat we weten dat dit voor de lange termijn goed is voor jouw onderneming.

SEO resultaten monitoren en rapporteren

SEO is geen eenmalige bezigheid. Je dient hier continue mee bezig te zijn. Dan is het ook van belang om te zien wat de SEO resultaten zijn. Wij beschikken over de beste software om dit te monitoren en te rapporteren. Hierbij kijken wij naar posities van zoektermen, landingspagina’s die naar voren komen in de (ai) zoekresultaten en wat bijvoorbeeld de concurrentie doet.

Jouw SEO begint hier

Ben je geïnteresseerd in SEO maar weet je niet waar te starten? Wij begrijpen precies wat er nodig is om jouw online zichtbaarheid te vergroten. Met jarenlange ervaring in SEO voor klanten, van klein tot groot, kunnen wij een strategie op maat leveren die werkt.

Jouw SEO begint met een goed plan en het maken van een afspraak. Samen bespreken we jouw doelen en nemen we de eerste stap naar betere vindbaarheid, meer bezoekers en meer resultaat. Zet vandaag nog de eerste stap en [maak een afspraak]; jouw SEO start hier.

Veelgestelde vragen
Wat betekent SEO?

SEO is zoekmachineoptimalisatie, het verbeteren van je website om hoger te scoren in onbetaalde (organische) zoekresultaten.

Wat is SEO en SEA?

SEO is optimaliseren voor organische zoekresultaten; SEA is betaalde advertenties in zoekmachines.

Waarom starten met SEO?

SEO zorgt voor duurzame, gratis zichtbaarheid en trekt gericht verkeer zonder advertentiekosten.

Verschil SEO en GEO (Generative Engine Optimization)?

SEO focust op zoekwoorden en rankings; GEO optimaliseert voor AI die context en intentie begrijpt om betere antwoorden te geven.

Is SEO ook voor AI-resultaten?

Ja, moderne SEO houdt rekening met AI door content contextueel en semantisch te optimaliseren.

Wat zijn SEO werkzaamheden?

Technische optimalisatie, zoekwoordenonderzoek, contentcreatie, linkbuilding en prestatie-analyse.

Wat zijn SEO technieken?

Keyword gebruik, site-structuur, laadsnelheid verbeteren, mobielvriendelijkheid en backlinks.

Wat zijn SEO zoekwoorden?

Woorden en zinnen die mensen intypen in zoekmachines waarop je wilt scoren.

Wat zijn SEO teksten?

Webteksten geschreven om goed te scoren in zoekmachines via relevante zoekwoorden en duidelijke structuur.

Klaar om te groeien met Google Ads?

Stop met budget verspillen en start met groeien. Meer omzet of leads binnenhalen via Google Ads? Wij regelen het voor je!

  • Al 25 jaar ervaring in online succes
  • Gecertificeerde Google Ads specialisten
  • 500+ keer bewezen: wij regelen resultaat
Velden met een * zijn verplicht
Beschermd door reCAPTCHA. Privacybeleid & servicevoorwaarden van Google gelden.
Bart Kroone
Jouw strategisch partner
Meer diensten
Wat onze klanten zeggen
Cookievoorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en analytische doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid
Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.