Beter zichtbaar in de (ai-)zoekmachines van vandaag? Start met SEO en werk aan een duurzame online zichtbaarheid.
Als deze goed op elkaar zijn afgestemd, dan ontstaat er een website / webshop die beter vindbaar is in de zoekresultaten van Google, ai-overview resultaten en in de ai-tools, zoals ChatGPT, Perplexity en Gemini.
Vrijblijvend kennismakenDe technische SEO vormt de basis, het fundament, van de gehele vindbaarheid. Als de techniek / het fundament niet op orde is, dan wordt het nog lastiger om beter vindbaar te worden in de (ai) zoekresultaten.
Het laat zich al raden, maar met de technische SEO, analyseren wij hoe jouw website (of webshop) technisch in elkaar steekt en bekijken wij met name of een zoekmachine goed alle informatie zou kunnen vinden. Stel dat er links niet werken in je website, dan kan je je voorstellen dat het voor zoekmachines erg lastig wordt om alle informatie te lezen. We moeten het de zoekmachines zo eenvoudig en makkelijk mogelijk maken, dus de techniek moet op orde zijn.
Bij een technische SEO analyse of SEO audit letten wij onder andere op:
Lees meer over de [technische SEO analyse]. Of wil jij een SEO audit of scan laten maken van jouw website of webshop? Geen probleem. Direct online een [SEO audit aanvragen] is eenvoudig en doe je online.
Is de techniek op orde, dan gaan wij aan de slag met de SEO content strategie.
Ik wil meer weten!Onderdeel van een goede SEO content strategie zijn:
Zijn de techniek en teksten op orde, dan kan je ook nog met linkbuilding aan de slag. Een techniek om goede kwalitatieve links vanaf andere websites te krijgen naar je eigen website (of webshop). Je realiseert zo meer digitale mond-tot-mond-reclame wat wordt opgemerkt door zoekmachines en AI-tools en dit zorgt ervoor dat je in aanzien (autoriteit) stijgt. En meer aanzien (autoriteit) kan weer resulteren in een betere vindbaarheid in (ai) zoekresultaten.
Meer over LinkbuildingGoogle geeft in de zoekresultaten al in veel gevallen een AI-overview weer bovenaan alle zoekresultaten en mensen zoeken ook steeds vaker binnen ChatGPT of bijvoorbeeld Perplexity. Met de snelle opkomst van AI is ook de zichtbaarheid in AI steeds belangrijker aan het worden. En de SEO voor AI wordt GEO (Generative Engine Optimization) genoemd. Hierin is het nog belangrijker om niet puur te focussen op de (short tail) zoektermen maar juist naar de bredere context van zoektermen met al haar synoniemen en zoekintenties .Net als voor de SEO is het voor de GEO ook belangrijk om te werken met bijvoorbeeld
In onze SEO trajecten maken wij altijd de combineren met de GEO. Omdat we weten dat dit voor de lange termijn goed is voor jouw onderneming.
SEO is geen eenmalige bezigheid. Je dient hier continue mee bezig te zijn. Dan is het ook van belang om te zien wat de SEO resultaten zijn. Wij beschikken over de beste software om dit te monitoren en te rapporteren. Hierbij kijken wij naar posities van zoektermen, landingspagina’s die naar voren komen in de (ai) zoekresultaten en wat bijvoorbeeld de concurrentie doet.
Ben je geïnteresseerd in SEO maar weet je niet waar te starten? Wij begrijpen precies wat er nodig is om jouw online zichtbaarheid te vergroten. Met jarenlange ervaring in SEO voor klanten, van klein tot groot, kunnen wij een strategie op maat leveren die werkt.
Jouw SEO begint met een goed plan en het maken van een afspraak. Samen bespreken we jouw doelen en nemen we de eerste stap naar betere vindbaarheid, meer bezoekers en meer resultaat. Zet vandaag nog de eerste stap en [maak een afspraak]; jouw SEO start hier.
SEO is zoekmachineoptimalisatie, het verbeteren van je website om hoger te scoren in onbetaalde (organische) zoekresultaten.
SEO is optimaliseren voor organische zoekresultaten; SEA is betaalde advertenties in zoekmachines.
SEO zorgt voor duurzame, gratis zichtbaarheid en trekt gericht verkeer zonder advertentiekosten.
SEO focust op zoekwoorden en rankings; GEO optimaliseert voor AI die context en intentie begrijpt om betere antwoorden te geven.
Ja, moderne SEO houdt rekening met AI door content contextueel en semantisch te optimaliseren.
Technische optimalisatie, zoekwoordenonderzoek, contentcreatie, linkbuilding en prestatie-analyse.
Keyword gebruik, site-structuur, laadsnelheid verbeteren, mobielvriendelijkheid en backlinks.
Woorden en zinnen die mensen intypen in zoekmachines waarop je wilt scoren.
Webteksten geschreven om goed te scoren in zoekmachines via relevante zoekwoorden en duidelijke structuur.