We begonnen als online pionier aan de vooravond van de internetrevolutie. En nu, 20 jaar later, blikken we terug op de momenten die Webvalue groot maakten.
Aan het einde van de nineties werd Webvalue een feit. Gewoon, op zolder (en aan de keukentafel). Zoals de grootste internethelden begonnen zijn.
Webvalue startte als vennootschap tussen Bart en David. Het avontuur kon beginnen!

In de tijd van de Gouden Gids was acquisitie een vak apart. Daarom reden wij met auto's de industrieterreinen af om bedrijven te spotten. Hadden zij nog geen website? Dan pleegden wij een belletje.
Door de enorme groei van het internet lukte het om verschillende klanten mee te nemen in ons enthousiasme.

We lieten de zolderkamer achter en betrokken een pand van 35 m² aan de Alkmaarse Noorderkade (Kwakelhuis). Precies genoeg ruimte voor de eerste groeispurt van Webvalue.
In het Kwakelhuis mochten wij later onze eerste (grafische) stagiairs en parttimers in dienst nemen. De capaciteit werd opgeschroefd en de groei zette door.

Rond het millennium spatte de internetzeepbel uiteen. De aandelen van internetbedrijven waren zo sterk gestegen, dat er een zogeheten hausse ontstond. Vervolgens stortten de koersen in en kwamen we in een lichte recessie terecht.
Door de kleine samenstelling kon Webvalue het hoofd net boven water houden.

Als een van de eerste technische stagiairs trad Raymond in 2004 bij ons in dienst. Anno 2019 is hij als back-end programmeur nog steeds onderdeel van ons team.
Als Back-end Chiefco weet hij precies wat er aan de achterkant gebeurt én zorgt hij ervoor dat onze websites online blijven.

Na vijf jaar buffelen werd het Kwakelhuis te klein. We verhuisden naar het leukste pand aan de Magdalenenstraat. Ons dieet? Dat bestond grotendeels uit de lunches van Jeroen de Vries.
De zomers waren snoeiheet, de kermis (om de hoek) loeihard. En tóch werkten we (in een steeds groter team) aan de techniek van de toekomst.

Open source platforms? Die boden te weinig mogelijkheden. Daarom realiseerden wij ons eigen CMS. In combinatie met doelgroepgericht design zetten wij (toen al) onderscheidende websites in de markt.

Een loft aan het water, dat leek ons wel wat. In 2010 verhuisden wij daarom naar een prachtig bedrijfspand aan de Kanaalkade.
Het enige probleem? Een dak zonder isolatie. De zomers waren daardoor ondraaglijk warm. Hallo tropenrooster.

Met de explosieve toename van mobiele apparaten kon webdesign niet achterblijven. Responsive design zag in 2010 het levenslicht, en is tegenwoordig niet meer weg te denken uit onze online beleving.

Een website begint bij design en techniek. Maar met online marketing zorg je ervoor dat je bezoekers je fans worden. Reden genoeg om hiermee aan de slag te gaan.
Na jaren online marketing ingekocht te hebben, kregen wij in 2011 onze eigen marketeers in huis. Vandaag de dag werken we op volle toeren aan SEO, SEA, content en social media voor onze klanten.

In 2011 ontwikkelden wij PM, ons eigen uren- en facturatiesysteem. Daarmee groeide ons bewustzijn en bleven projecten steeds meer binnen de lijntjes.
Als maatwerksysteem groeit PM met ons mee. Door de jaren heen werd de tool uitgebreid met LEAN en financiële statistieken.

In 2013 beëindigden de twee vennoten hun samenwerking en ging Bart zelfstandig verder met team Webvalue. In hetzelfde jaar werd Webvalue een besloten vennootschap.
Nog steeds staat Bart als teamleider, projectcoördinator en communicator aan het roer van onze onderneming.

Alle sterke bedrijven hebben zwaar weer getrotseerd. In de nasleep van de recessie bleek het lastig om offertes te verzilveren. Door collectief minder te werken, werd het team hechter en kon iedereen blijven.
Eind 2014 trok de economie weer aan en zaten we torenhoog in het werk. Ook kreeg onze website dat jaar een redesign.

We voelden ons in Alkmaar als een vis in het water. Toen ons huidige kantoor aan de Luttik Oudorp op ons pad kwam, was de keuze dan ook snel gemaakt. De zomers? Die zijn eindelijk uit te houden.
Met 10 tot 20 werkplekken is er volop ruimte voor groei. Ons team wordt sinds die tijd versterkt met nog meer mankracht (én vrouwkracht) op het gebied van online marketing, vormgeving en bouw.

Met de inwijding van ons droompand gingen ook de huisstijl en de website op de schop. Dit resulteerde in een moderne en solide uitstraling waar we nog altijd trots op zijn.
Onze nieuwe huisstijl vormde de basis voor de identiteit van Webvalue in zowel online als offline communicatie.

Waarom doen wij wat we doen? En hoe maken wij het onderscheid voor onze klanten? Met behulp van businesscoach Bernard Bierhuizen en Hans Koppes zetten wij stappen in onze positionering.
Tot op de dag van vandaag is Hans van Adiutor onze bedrijfscoach. Met zijn hulp zijn LEAN en het veranderbord geïntegreerd in onze werkwijze.

Een prachtige website in een toegankelijk prijssegment. Met de lancering van dochterbedrijf Webstart kunnen wij online succes voor elke ondernemer realiseren.
Webstart in één zin? Gepersonaliseerd design op een gedeeld technisch platform. Inmiddels hebben we al tientallen ondernemers een vliegende start gegeven.

Na 20 bewogen jaren heeft Webvalue een interdisciplinair team met hart voor de zaak. Met doelgroepgerichte designs, maatwerk techniek en ijzersterke strategieën zetten wij koers naar de volgende mijlpaal.
