We begonnen als online pionier aan de vooravond van de internetrevolutie. En nu, 20 jaar later, blikken we terug op de momenten die Webvalue groot maakten.

1999 - Op de zolderkamer

Aan het einde van de nineties werd Webvalue een feit. Gewoon, op zolder (en aan de keukentafel). Zoals de grootste internethelden begonnen zijn.

Webvalue startte als vennootschap tussen Bart en David. Het avontuur kon beginnen!

1999 - Op de zolderkamer
Gezocht: klanten

In de tijd van de Gouden Gids was acquisitie een vak apart. Daarom reden wij met auto's de industrieterreinen af om bedrijven te spotten. Hadden zij nog geen website? Dan pleegden wij een belletje.

Door de enorme groei van het internet lukte het om verschillende klanten mee te nemen in ons enthousiasme. 

 Gezocht: klanten
2000 - Eerste bedrijfspand

We lieten de zolderkamer achter en betrokken een pand van 35 m² aan de Alkmaarse Noorderkade (Kwakelhuis). Precies genoeg ruimte voor de eerste groeispurt van Webvalue.

In het Kwakelhuis mochten wij later onze eerste (grafische) stagiairs en parttimers in dienst nemen. De capaciteit werd opgeschroefd en de groei zette door.

2000 - Eerste bedrijfspand
Hoofd boven water

Rond het millennium spatte de internetzeepbel uiteen. De aandelen van internetbedrijven waren zo sterk gestegen, dat er een zogeheten hausse ontstond. Vervolgens stortten de koersen in en kwamen we in een lichte recessie terecht.

Door de kleine samenstelling kon Webvalue het hoofd net boven water houden. 

Hoofd boven water
2004 - Raymond in dienst

Als een van de eerste technische stagiairs trad Raymond in 2004 bij ons in dienst. Anno 2019 is hij als back-end programmeur nog steeds onderdeel van ons team.

Als Back-end Chiefco weet hij precies wat er aan de achterkant gebeurt én zorgt hij ervoor dat onze websites online blijven. 

2004 - Raymond in dienst
2005 - Magdalenenstraat

Na vijf jaar buffelen werd het Kwakelhuis te klein. We verhuisden naar het leukste pand aan de Magdalenenstraat. Ons dieet? Dat bestond grotendeels uit de lunches van Jeroen de Vries. 

De zomers waren snoeiheet, de kermis (om de hoek) loeihard. En tóch werkten we (in een steeds groter team) aan de techniek van de toekomst. 

2005 - Magdalenenstraat
2008 - Webvalue CMS live

Open source platforms? Die boden te weinig mogelijkheden. Daarom realiseerden wij ons eigen CMS. In combinatie met doelgroepgericht design zetten wij (toen al) onderscheidende websites in de markt. 

2008 - Webvalue CMS live
2010 - Loft aan het water

Een loft aan het water, dat leek ons wel wat. In 2010 verhuisden wij daarom naar een prachtig bedrijfspand aan de Kanaalkade. 

Het enige probleem? Een dak zonder isolatie. De zomers waren daardoor ondraaglijk warm. Hallo tropenrooster.

2010 - Loft aan het water
It's a mobile world

Met de explosieve toename van mobiele apparaten kon webdesign niet achterblijven. Responsive design zag in 2010 het levenslicht, en is tegenwoordig niet meer weg te denken uit onze online beleving.

It's a mobile world
2011 - Alle disciplines in huis

Een website begint bij design en techniek. Maar met online marketing zorg je ervoor dat je bezoekers je fans worden. Reden genoeg om hiermee aan de slag te gaan.

Na jaren online marketing ingekocht te hebben, kregen wij in 2011 onze eigen marketeers in huis. Vandaag de dag werken we op volle toeren aan SEO, SEA, content en social media voor onze klanten.

2011 - Alle disciplines in huis
Projecten binnen de lijntjes

In 2011 ontwikkelden wij PM, ons eigen uren- en facturatiesysteem. Daarmee groeide ons bewustzijn en bleven projecten steeds meer binnen de lijntjes.  

Als maatwerksysteem groeit PM met ons mee. Door de jaren heen werd de tool uitgebreid met LEAN en financiële statistieken. 

Projecten binnen de lijntjes
2013 - Bart aan het roer

In 2013 beëindigden de twee vennoten hun samenwerking en ging Bart zelfstandig verder met team Webvalue. In hetzelfde jaar werd Webvalue een besloten vennootschap.

Nog steeds staat Bart als teamleider, projectcoördinator en communicator aan het roer van onze onderneming. 

2013 - Bart aan het roer
2014 - Zwaar weer

Alle sterke bedrijven hebben zwaar weer getrotseerd. In de nasleep van de recessie bleek het lastig om offertes te verzilveren. Door collectief minder te werken, werd het team hechter en kon iedereen blijven. 

Eind 2014 trok de economie weer aan en zaten we torenhoog in het werk. Ook kreeg onze website dat jaar een redesign.

2014 - Zwaar weer
2016 - Gespot: droompand

We voelden ons in Alkmaar als een vis in het water. Toen ons huidige kantoor aan de Luttik Oudorp op ons pad kwam, was de keuze dan ook snel gemaakt. De zomers? Die zijn eindelijk uit te houden. 

Met 10 tot 20 werkplekken is er volop ruimte voor groei. Ons team wordt sinds die tijd versterkt met nog meer mankracht (én vrouwkracht) op het gebied van online marketing, vormgeving en bouw.

2016 - Gespot: droompand
Nieuwe huisstijl en website

Met de inwijding van ons droompand gingen ook de huisstijl en de website op de schop. Dit resulteerde in een moderne en solide uitstraling waar we nog altijd trots op zijn.

Onze nieuwe huisstijl vormde de basis voor de identiteit van Webvalue in zowel online als offline communicatie.

Nieuwe huisstijl en website
De WHY van Webvalue

Waarom doen wij wat we doen? En hoe maken wij het onderscheid voor onze klanten? Met behulp van businesscoach Bernard Bierhuizen en Hans Koppes zetten wij stappen in onze positionering. 

Tot op de dag van vandaag is Hans van Adiutor onze bedrijfscoach. Met zijn hulp zijn LEAN en het veranderbord geïntegreerd in onze werkwijze.

De WHY van Webvalue
2018 - Lancering Webstart

Een prachtige website in een toegankelijk prijssegment. Met de lancering van dochterbedrijf Webstart kunnen wij online succes voor elke ondernemer realiseren. 

Webstart in één zin? Gepersonaliseerd design op een gedeeld technisch platform. Inmiddels hebben we al tientallen ondernemers een vliegende start gegeven.

2018 - Lancering Webstart
2019 - 20 jaar Webvalue

Na 20 bewogen jaren heeft Webvalue een interdisciplinair team met hart voor de zaak. Met doelgroepgerichte designs, maatwerk techniek en ijzersterke strategieën zetten wij koers naar de volgende mijlpaal. 

2019 - 20 jaar Webvalue
Bekijk onze jobs
Werken bij het leukste webbureau van Alkmaar?

Wij zijn op zoek naar creatieve online marketeers en ervaren programmeurs.
Toe aan iets nieuws? Check de vacatures.

Werken bij het leukste webbureau van Alkmaar?

Wij zijn op zoek naar ervaren programmeurs.Toe aan iets nieuws? Check de vacatures.

Maak een afspraak
Cookie-voorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en analytische doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid
Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.