Verschil tussen SEO en SEA
Stiekem houden wij marketeers wel van jargon en een mooie 3-letterige afkorting op zijn tijd. Waarschijnlijk heeft u dan ook wel eens gehoord van de termen SEO of SEA: "Dat was toch iets met Google?" maar het is u vergeven als u het verschil even niet weet.
Het zit als volgt. Er zijn twee manieren om uw website hoog in Google te krijgen: de organische manier en de betaalde manier.
- SEO staat voor Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie. Dit zijn de organische, niet betaalde, resultaten in Google. Google gebruikt honderden factoren om websites te beoordelen en vervolgens te rangschikken op kwaliteit.
- SEA staat voor Search Engine Advertising of zoekmachine adverteren. Uw website wordt in Google geplaatst met een "Adv." label. U betaalt als er iemand doorklikt naar uw website.
Veel websites adverteren zowel in Google als investeren in zoekmachine optimalisatie. Om direct beiden disciplines te omschrijven is er de term SEM wat staat voor Search Engine Marketing of zoekmachine marketing.
Zoekt u een AdWords Specialist of SEO Specialist om uw bedrijf beter vindbaar te maken in Google? Webvalue is een full service internetbureau uit Alkmaar. Wij helpen u graag uw online project succesvol te maken. Wilt u direct starten met adverteren in Google? Ontvang tijdelijk gratis advertentietegoed t.w.v. € 125,-. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.